Strategia de descentralizare a activităților din domeniul tineretului
Guvernul României
Hotărârea nr. 886/2010 privind aprobarea Strategiei de descentralizare a activităților din domeniul tineretului
În vigoare de la 01 septembrie 2010
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 618 din 01 septembrie 2010.
În temeiul art. 108din Constituția României, republicată, și al art. 8 din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. –Se aprobă Strategia de descentralizare a activităților din domeniul tineretului, denumită în continuare Strategie, prevăzută în anexa ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. –(1)Se desemnează Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prin Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret, ca instituție responsabilă pentru coordonarea implementării Strategiei.
(2)În scopul îndeplinirii atribuției prevăzute la alin. (1), Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret colaborează cu Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Administrației și Internelor și autoritățile administrației publice locale, în conformitate cu atribuțiile legale ale acestora.
Art. 3. –Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 563/2009privind aprobarea Regulamentuluiprivind descentralizarea activității sportive și de tineret, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 394 din 11 iunie 2009.
PRIM-MINISTRU | |
EMIL BOC |
Contrasemnează: | |
Viceprim-ministru, | |
Marko Bela | |
Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, | |
Daniel Petru Funeriu | |
Ministrul administrației și internelor, | |
Vasile Blaga | |
Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, | |
Mihai Constantin Șeitan | |
Ministrul finanțelor publice, | |
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu |
București, 18 august 2010.
Nr. 886.
ANEXĂ
STRATEGIA
de descentralizare a activităților din domeniul tineretului
CAPITOLUL I
Introducere
SECȚIUNEA 1
Scop și argumente
Printre obiectivele prioritare ale Programului de guvernare 2009-2012, se numără și întărirea autonomiei locale, descentralizarea administrativă și descentralizarea fiscală. Pentru aceasta, autoritatea centrală va avea nevoie de o strânsă colaborare cu autoritățile administrației publice locale și de relații de parteneriat cu organizațiile private. Procesul de descentralizare în domeniul tineretului are la bază principiul plasării tinerilor în centrul sistemului, împreună cu responsabilizarea decidenților în fața lor și adaptarea ofertei de servicii specifice activității de tineret la cererea, nevoile și specificul fiecărei comunități locale. Acest lucru presupune ca decizia să poată fi luată cât mai aproape de locul unde sunt furnizate și utilizate serviciile de tineret. În acest mod se vine în întâmpinarea nevoilor populației în aceste domenii. În același timp, structurile centrale – în special Autoritatea Națională pentru Sport si Tineret -, retrăgându-se din managementul de nivel local, se pot concentra pe funcțiile strategice, respectiv pe dezvoltarea de politici sectoriale, supravegherea și îndrumarea întregului sistem, incluzând activitățile din afara sistemului care au impact asupra domeniilor sale de activitate, precum și pe dezvoltarea mecanismelor și structurilor de cooperare intersectorială.
Un asemenea demers va conduce la dezvoltarea instituțiilor care urmează a fi descentralizate și prin faptul că aparținând de autoritățile administrației publice locale vor putea accesa fonduri structurale prin depunerea de proiecte pentru investiții și pentru reabilitarea infrastructurii. De asemenea, va contribui la creșterea nivelului de acces, participare și implicare a membrilor colectivității locale și la transformarea acestor instituții într-un factor de dezvoltare locală, dotând autoritățile locale cu instrumentele care să le permită să elaboreze și să definească direcții și planuri de acțiune în plan local în domeniul tineretului, pe fondul simplificării administrative și al descentralizării financiare și administrative.
SECȚIUNEA a 2-a
Părțile implicate în elaborarea Strategiei
a)Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, denumit în continuare MECTS: autoritatea centrală cu rol de sinteză și coordonare în aplicarea Strategiei și Programului de guvernare în domeniul educației, învățământului, cercetării științifice, dezvoltării tehnologice, tineretului și sportului;
b)Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret, denumită în continuare ANST: autoritatea centrală în subordinea MECTS, cu atribuții în domeniile sportului și tineretului;
c)Ministerul Administrației și Internelor, denumit în continuare MAI: autoritate cu rol de coordonare și susținere tehnică și metodologică a politicii de descentralizare;
d)Ministerul Finanțelor Publice, denumit în continuare MFP: autoritate cu rol de suport pentru elaborarea aspectelor financiare ale descentralizării;
e)autorități ale administrației publice locale: factori interesați și care vor prelua competențele de tineret, aferente taberelor/centrelor de agrement care vor fi transferate;
f)Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România;
g)Asociația Municipiilor din România;
h)Asociația Orașelor din România;
i)Asociația Comunelor din România.
SECȚIUNEA a 3-a
Demersuri pregătitoare
În vederea elaborării Strategiei au fost parcurse următoarele etape procedurale:
a)a fost înființat grupul de lucru, care a avut prima întâlnire operativă;
b)a fost realizată analiza situației unităților din subordinea ANST (statutul de unități deconcentrate sau alte tipuri de unități subordonate);
c)a fost realizată analiza situației juridice și patrimoniale a unităților din subordinea ANST (au fost trecute în revistă aproximativ 159 de unități);
d)a fost inițiată analiza taberelor/centrelor de agrement din subordinea ANST și s-a constatat că acestea sunt de două categorii: de nivel și interes central (instituțiile publice deconcentrate ale MECTS în subordinea ANST, Complexul Cultural Sportiv Studențesc „Tei” și unele tabere de interes național) și unități de nivel și interes exclusiv județean/local (o parte din taberele/centrele de agrement aflate în subordinea ANST);
e)s-a stabilit în consecință că se vor descentraliza taberele/centrele de agrement de interes exclusiv județean/local;
f)s-a stabilit în consecință că taberele/centrele de agrement de interes național vor rămâne în administrarea ANST, pentru implementarea programelor de și pentru tineret de interes național și în vederea valorificării și aducerii acestora la standarde europene, conform Programului de guvernare 2009-2012. Aceste bunuri vor putea fi valorificate prin închiriere sau concesiune;
g)a fost elaborat planul de acțiune al grupului de lucru pentru elaborarea Strategiei;
h)a fost inițiat procesul de consultare și dezbatere publică asupra descentralizării în domeniul tineretului.
SECȚIUNEA a 4-a
Situația actuală a instituțiilor de tineret
Există două niveluri ale domeniului tineretului în România:
a)nivelul central:
-ANST, subordonată MECTS;
-Complexul Cultural Sportiv Studențesc „Tei” București (unitate cu personalitate juridică aflată în subordinea ANST);
b)nivelul județean: direcțiile județene pentru sport și tineret, respectiv Direcția pentru Sport și Tineret a Municipiului București (servicii publice deconcentrate ale ANST) și casele de cultură ale studenților.
Taberele/Centrele de agrement ale MECTS, aflate în subordinea ANST, sunt de două categorii:
a)de interes național: cele prin care se desfășoară acțiuni, proiecte, programe de interes național;
b)de interes județean/local: cele care deservesc exclusiv activitățile de tabără/agrement la nivelul județelor/localităților.
SECȚIUNEA a 5-a
Politici și cadrul juridic existent
5.1.Cadrul legal general în domeniul descentralizării:
a)Programul de guvernare 2009-2012, cap. 10 „Tineret și sport”, cap. 19 „Reforma administrației publice”;
b)Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006;
c)Hotărârea Guvernului nr. 139/2008privind aprobarea Normelormetodologice de aplicare a Legii-cadru a descentralizării nr. 195/2006;
d)Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
e)Legea nr. 273/2006privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
f)Legea nr. 500/2002privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
g)Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare;
h)Legea nr. 330/2009privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare.
5.2.Cadrul legal specific în domeniul tineretului
a)Hotărârea Guvernului nr. 81/2010privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului;
b)Hotărârea Guvernului nr. 141/2010privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Sport și Tineret, cu modificările și completările ulterioare;
c)Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare;
d)Hotărârea Guvernului nr. 884/2001pentru aprobarea Regulamentuluide punere în aplicare a dispozițiilor Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările ulterioare;
e)Legea tinerilor nr. 350/2006, cu modificările ulterioare;
f)Hotărârea Guvernului nr. 801/2004privind organizarea și funcționarea caselor de cultură ale studenților și a Complexului Cultural Sportiv Studențesc „Tei”;
g)Ordonanța Guvernului nr. 15/2010privind unele măsuri de reorganizare a activităților de tineret și sport;
h)Hotărârea Guvernului nr. 776/2010privind organizarea și funcționarea direcțiilor județene pentru sport și tineret, respectiv a Direcției pentru Sport și Tineret a Municipiului București;
i)Hotărârea Guvernului nr. 563/2009pentru aprobarea Regulamentuluiprivind descentralizarea activității sportive și de tineret.
SECȚIUNEA a 6-a
Analizele PEST și SWOT ale procesului de descentralizare a instituțiilor din domeniul tineretului
Analiza PEST reprezintă o analiză a impactului și a tendințelor generale ale mediului extern, privită prin prisma factorilor politici, economici, sociali și tehnologici.
Analiza SWOT este o analiză a punctelor tari și slabe, ca elemente interne, precum și a oportunităților și riscurilor din mediul extern.
Aceste analize servesc la stabilirea obiectivelor și a direcțiilor de acțiune ale strategiei de descentralizare a activităților din domeniul tineretului.
6.1.PEST:
6.1.1.Politic: Orientarea României spre valorile democrației occidentale și spre alinierea la politicile europene, ca urmare a aderării la Uniunea Europeană, constituie un factor propice dezvoltării unei administrații eficiente, orientată spre nevoile cetățenilor.
Preocuparea factorilor de decizie politică, în condiții de criză economică, de a valorifica la maxim potențialul unităților din subordinea ministerelor, pe principiul eficienței și eficacității, pentru a obține maximum de fonduri la bugetul de stat cu resursele existente.
Descentralizarea taberelor nefuncționale și reabilitarea celor funcționale ca obiectiv în Programul de guvernare 2009-2012.
6.1.2.Economic: Efectele crizei economice s-au accentuat în anul 2010 în România, fapt care a dus la luarea unor măsuri de diminuare a cheltuielilor bugetare, inclusiv cele destinate investițiilor. În aceste condiții, pentru dezvoltarea infrastructurii, atragerea fondurilor europene și dezvoltarea parteneriatelor publice-private se constituie ca alternative ale finanțării publice.
6.1.3.Social: Raportat la nivelul țărilor europene, nivelul de trai al populației este scăzut, venitul pe cap de locuitor și câștigurile salariale sunt printre cele mai mici, iar reducerea salariilor și concedierile vor adânci decalajul față de țările UE, fiind necesară luarea unor măsuri concertate ale autorităților administrației publice centrale și locale, precum și ale mediului de afaceri care să ducă la păstrarea locurilor de muncă și menținerea populației tinere în România.
6.1.4.Tehnologic: România este aliniată în mare măsură nivelului internațional în privința echipamentelor și standardelor de tehnologie, minimul decalaj cunoscut fiind datorat capacității financiare reduse, și nu barierelor protecționiste sau de altă natură. Cu toate acestea, dotarea destinată structurilor de tineret prezintă un decalaj real față de țările UE, impunându-se astfel măsuri corective.
6.2.SWOT:
S (Puncte tari) | W (Puncte slabe) | |
▪ Creșterea gradului de autonomie locală | ▪ Instituții diverse ca statut și organizare (instituții deconcentrate și alte unități subordonate), de unde rezultă imposibilitatea descentralizării lor potrivit unei scheme unice | |
▪ Existența unui interes pentru susținerea tinerilor | ||
▪ Adaptarea ofertei de servicii destinate tinerilor la cerințele și specificul comunităților | ||
▪ Instituțiile administrației publice centrale și cele deconcentrate nu sunt eligibile pe anumite linii de finanțare nerambursabilă, conform ghidurilor solicitantului (de exemplu: POR). | ||
▪ Capacitatea administrativă și financiară a unora dintre consiliile județene și locale de a prelua și valorifica unitățile nefuncționale sau nerentabile | ||
▪ Legislația insuficient reglementată privind descentralizarea în domeniile sportului și tineretului (Hotărârea Guvernului nr. 563/2009) | ||
O (Oportunități) | T (Amenințări) | |
▪ Existența unor surse de finanțare nerambursabilă pentru reabilitarea infrastructurii ale căror potențiali beneficiari sunt autoritățile administrației publice locale și asociațiile de dezvoltare intercomunitară | ▪ Unele instituții sunt nerentabile financiar sau sunt nefuncționale și deci posibil neatractive pentru autoritățile administrației publice locale. | |
▪ Slaba capacitate și insuficientele competențe ale unor autorități ale administrației publice locale din zone mai puțin dezvoltate de a prelua și valorifica unitățile descentralizate | ||
▪ Interesul autorităților administrației publice locale pentru preluarea unor tabere/centre de agrement din subordinea ANST | ||
▪ Obiectivele referitoare la descentralizare, asumate prin Programul de guvernare 2009-2012 |
SECȚIUNEA a 7-a
Problemele curente ale instituțiilor de tineret, beneficii și riscuri ale descentralizării
7.1.Probleme ale instituțiilor de tineret
Această analiză are în vedere problemele de sistem care afectează activitatea instituțiilor de tineret și nu abordează problemele specifice fiecărei instituții sau eventualele erori de management.
Cu toate că există încă un număr mare de unități în domeniul tineretului subordonate ANST, unele dintre acestea răspund în principal nevoilor colectivităților județene/locale. Prin urmare, se justifică includerea acestora în procesul de descentralizare și predarea lor către autoritățile administrației publice locale. Excepție fac numai unitățile/instituțiile de interes național, prin care se pot implementa programe și proiecte naționale. Aceste instituții, în special cele care sunt destinate desfășurării activităților naționale de tineret, pot și trebuie să rămână în subordinea ANST.
Actualul sistem cu finanțări venite de la bugetul de stat nu este suficient. Totodată, nu permite atragerea de venituri suplimentare din fondurilor structurale nerambursabile pentru aceste instituții de tineret, limitând posibilitățile de reabilitare a infrastructurii și valorificare a potențialului acestora.
7.2.Beneficii ale descentralizării:
a)creșterea calității serviciilor publice în domeniul tineretului și îmbunătățirea accesului/participării tinerilor la acestea;
b)implicarea mai activă a tuturor actorilor locali în dezvoltarea durabilă a tineretului;
c)posibilitatea elaborării de către autoritățile administrației publice locale a strategiilor județene/locale în domeniul tineretului, în funcție de specificul județean/local;
d)includerea taberelor/centrelor de agrement în strategiile de dezvoltare județeană/locală;
e)atragerea de fonduri europene nerambursabile de către autoritățile administrației publice locale, pentru reabilitarea infrastructurii unităților preluate prin descentralizare, pornind de la faptul că în prezent ANST nu este eligibilă pentru a aplica pe aceste linii de finanțare, conform ghidurilor solicitantului.
7.3.Matricea riscurilor descentralizării
Factori de risc | Măsuri de prevenire sau contracarare propuse | Responsabili | |
Riscul ca autoritățile administrației publice locale să nu reabiliteze taberele nefuncționale preluate, iar acestea să rămână în continuare închise și în aceeași stare | Informarea autorităților administrației publice locale cu privire la potențialul acestor tabere, posibilitățile reabilitării lor cu fonduri europene nerambursabile și beneficiile repunerii lor în circuitul turistic | MECTS și ANST | |
Rezistența la schimbare și rezistența unor autorități ale administrației publice locale cu privire la preluarea taberelor ce necesită reabilitare | Informarea largă și sensibilizarea opiniei publice în legătură cu instituțiile implicate și avantajele acestui proces | MECTS și ANST | |
Scăderea atractivității și varietatea redusă a ofertei de servicii pentru tineret oferite de autoritățile administrației publice locale prin unitățile preluate | Oferirea de consultanță autorităților administrației publice locale, în domeniul activităților și serviciilor de tineret Elaborarea standardelor de calitate și cost, ținând cont și de acest aspect | MECTS și ANST | |
Etapele descentralizării nu vor fi bine definite și nu se vor derula coerent, controlat și la termenele stabilite. | Acționarea în sensul desfășurării procesului de descentralizare pe baza unei bune cunoașteri de către toți cei care îl pun în practică a principiilor de bază și a actelor normative care guvernează acest proces | Grupul de lucru | |
Nerespectarea standardelor de calitate și cost | Informarea cu privire la procedura și strategia de descentralizare și la prevederile legale | MECTS și ANST | |
Riscul unor capacități de audit, control și monitorizare insuficiente, care să conducă la scăderea accesului sau calității ofertei de servicii de tabără/agrement | Crearea unui cadru instituțional și metodologic de exercitare la toate nivelurile a unui audit și control eficient | Grupul de lucru |
CAPITOLUL II
Principii, obiective, direcții de acțiune și activități ale strategiei de descentralizare
SECȚIUNEA 1
Principii ale descentralizării
1.1.Principii metodologice ale descentralizării
a)principiul subsidiarității, care constă în exercitarea competențelor de către autoritatea administrației publice locale situată la nivelul administrativ cel mai apropiat de cetățean și care dispune de capacitate administrativă necesară;
b)principiul asigurării resurselor corespunzătoare competențelor transferate;
c)principiul responsabilității autorităților administrației publice locale în raport cu competențele ce le revin, care impune obligativitatea realizării standardelor de calitate în furnizarea serviciilor publice și de utilitate publică;
d)principiul asigurării unui proces de descentralizare stabil, predictibil, bazat pe criterii și reguli obiective, care să nu constrângă activitatea autorităților administrației publice locale sau să limiteze autonomia locală financiară;
e)principiul echității, care implică asigurarea accesului tuturor cetățenilor la serviciile publice și de utilitate publică;
f)principiul constrângerii bugetare, care interzice utilizarea de către autoritățile administrației publice centrale a transferurilor speciale sau a subvențiilor pentru acoperirea deficitelor finale ale bugetelor locale.
1.2.Principii ale descentralizării în domeniul tineretului
a)utilitate: descentralizarea nu este un scop în sine, ea trebuie să ducă la îmbunătățirea accesului și participării în domeniul tineretului în comunitățile locale;
b)participativitate: prin implicarea reală a autorităților administrației publice locale în procesul de consultare în vederea descentralizării și implementarea planului de acțiuni;
c)abordare selectivă: prin limitarea procesului la acele instituții de tineret unde descentralizarea se dovedește a fi oportună comparativ cu toate soluțiile posibile (menținerea sub controlul autorității centrale, închiriere, concesionare);
d)abordare transsectorială (integrarea problematicii financiare, de salarizare etc.).
SECȚIUNEA a 2-a
Obiectivele, direcțiile de acțiune și activitățile strategiei de descentralizare
2.1.Obiectiv general:
Adaptarea ofertei de servicii specifice activității de tineret la cererea, nevoile și specificul fiecărei comunității locale, astfel încât decizia să poată fi luată cât mai aproape de locul unde sunt furnizate și utilizate aceste servicii.
2.2.Obiective specifice
Obiectiv specific 1:
Elaborarea actelor normative de transfer al competențelor și resurselor către autoritățile administrației publice locale
Obiectiv specific 2:
Modificarea și adaptarea legislației specifice, conexe, în domeniul tineretului
Obiectiv specific 3:
Dezvoltarea și implementarea unor modalități eficiente de control privind respectarea legislației în domeniul tineretului
2.3.Direcții de acțiune și activități
Pentru obiectivul specific 1:
a)elaborarea standardelor de calitate și cost și supunerea acestora spre aprobare prin hotărâre a Guvernului;
b)elaborarea hotărârii Guvernului de transfer a unităților descentralizate către autoritățile administrației publice locale. Transferul taberelor/centrelor de agrement de interes exclusiv județean/local către autoritățile administrației publice locale, de la nivelul autorității centrale și al instituțiilor deconcentrate ale ANST, va cuprinde unitățile, competențele și resursele aferente. Promovarea unui pachet legislativ care asigură transferul de competențe și resurse de la nivel central la nivel local, pentru administrarea instituțiilor de tineret.
1)competențe care vor fi transferate:
-gestionarea taberelor/centrelor de agrement de nivel și interes județean/local se va face de către autoritățile administrației publice locale;
2)competențe de nivel central care nu pot fi transferate:
a)elaborarea și coordonarea programelor, proiectelor naționale;
b)elaborarea strategiei și politicilor naționale de tineret;
c)asigurarea editării de lucrări și a unor publicații de specialitate și de informare;
d)atribuțiile privind controlul respectării legalității în domeniu și asigurarea compatibilității cu legislația europeană și cu cea internațională;
e)instituțiile publice deconcentrate al ANST, deoarece acestea sunt reprezentarea în teritoriu a instituției de nivel central;
f)tabere/centre de agrement de interes național pentru realizarea de programe și proiecte naționale și internaționale;
g)serviciile oferite de Complexul Cultural Sportiv „Tei” București.
Pentru obiectivul specific 2:
-elaborarea proiectului de modificare a Legii nr. 350/2006, cu modificările ulterioare.
Pentru obiectivul specific 3:
a)grupul de lucru va efectua primele activități de monitorizare începând cu mijlocul anului viitor, având cel puțin două întruniri anual;
b)stabilirea modului și a frecvenței colectării datelor. Pentru fiecare indicator de performanță aferent fiecărei activități se identifică datele necesare a fi colectate, sursa datelor, factorii responsabili de colectarea și transmiterea acestora, frecvența colectării datelor. Frecvența colectării datelor (calendarul colectării datelor). Sistemul de monitorizare trebuie să se bazeze pe strângerea de date comparabile, colectate cu o anumită periodicitate, pentru a se putea măsura progresul. În funcție de tipul indicatorului de performanță, colectarea datelor se poate face lunar, trimestrial, semestrial sau anual, după caz;
c)stabilirea modului de procesare și analiză a datelor și a modului de întocmire a rapoartelor de monitorizare semestriale, care trebuie să conțină și informații privind măsurile pe care ANST le are în vedere pentru redefinirea acțiunilor în cazul în care acestea nu conduc la atingerea rezultatelor așteptate, precum și a raportului de evaluare.
Activitatea de monitorizare se va concentra pe urmărirea îndeplinirii măsurilor din planul de acțiune și a evoluției indicatorilor din strategie.
Vor fi urmărite, de către grupul de lucru, următoarele aspecte:
a)adoptarea și implementarea legislației privind descentralizarea;
b)managementul instituțiilor descentralizate (gestionarea eficientă a resurselor umane și financiare);
c)întreținerea și, dacă este cazul, reabilitarea unităților preluate de către autoritățile administrației publice locale de la ANST, prin descentralizare;
d)respectarea standardelor de calitate și cost;
e)dezvoltarea și diversificarea acțiunilor de și pentru tineret;
f)adaptarea activităților de și pentru tineret la nevoile comunității;
g)identificarea de surse alternative de finanțare (aportul veniturilor proprii prin atragerea de sponsorizări, organizarea unor activități de strângere de fonduri);
h)dezvoltarea de parteneriate și participarea în cadrul unor programe naționale și internaționale.
La sfârșitul fiecărei sesiuni de monitorizare, grupul de lucru va elabora un raport în care va evalua, pe baza planului de acțiune și a indicatorilor menționați, activitatea instituțiilor transferate în subordinea autorităților administrației publice locale.
SECȚIUNEA a 3-a
Planul de acțiune al strategiei de descentralizare
Obiectiv general: | ||||||||
Adaptarea ofertei de servicii specifice activității de tineret la cererea, nevoile și specificul fiecărei comunității locale, astfel încât decizia să poată fi luată cât mai aproape de locul unde sunt furnizate și utilizate aceste servicii. | ||||||||
Obiectiv specific 1: | Rezultatul așteptat aferent obiectivului specific 1: | Indicator-cheie de performanță aferent obiectivului specific | ||||||
elaborarea actelor normative privind transferul competențelor și resurselor către autoritățile administrației publice locale | hotărâre a Guvernului privind aprobarea standardelor de calitate și cost, elaborată și aprobată; | 1: toate actele normative necesare pentru transferul competențelor și resurselor elaborate și aprobate; transferul competențelor și resurselor, realizat în termenul specificat. | ||||||
hotărâre a Guvernului privind transferul unităților și competențelor și resurselor aferente, elaborată și aprobată; | ||||||||
transferul unităților, competențelor și resurselor. | ||||||||
Activitate 1.1 | Resurse necesare | Responsabili | Termene | Rezultatul activității | Indicatori de performanță | |||
Umane | Financiare | Materiale | ||||||
Elaborarea standardelor de calitate și cost și supunerea acestora spre aprobare prin hotărâre a Guvernului | MECTS, ANST și grupul de lucru | MECTS, ANST și grupul de lucru (doar conform atribuțiilor sale stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 139/2008) | Noiembrie 2010 | Standarde de calitate și cost pentru tabere/centre de agrement elaborate și aprobate pin hotărâre a Guvernului | Standarde de calitate și cost elaborate Respectarea termenului pentru aprobarea Hotărârii Guvernului privind standardele de calitate și cost aferente unităților descentralizate | |||
Activitate 1.2 | Resurse necesare | Responsabili | Termene | Rezultatul activității | Indicatori de performanță | |||
Umane | Financiare | Materiale | ||||||
Elaborarea hotărârii Guvernului privind transferul unităților descentralizate către autoritățile administrației publice locale, împreună cu competențele și resursele aferente | MECTS, ANST și grupul de lucru | MECTS, ANST și grupul de lucru (doar conform atribuțiilor sale stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 139/2008) | Noiembrie 2010 | Hotărâre a Guvernului privind transferul unităților descentralizate către autoritățile administrației publice locale, împreună cu competențele și resursele aferente, proiect avizat și aprobat | Respectarea termenului pentru aprobarea Hotărârii Guvernului privind transferul unităților descentralizate către autoritățile administrației publice locale, împreună cu competențele și resursele aferente Predarea unităților descentralizate prin hotărâre a Guvernului | |||
Obiectiv specific 2: Modificarea și adaptarea legislației specifice, conexe, în domeniul tineretului | Rezultatul așteptat aferent obiectivului specific 2: Legislația în domeniul tineretului modificată, actualizată și conformă cu situația nou-creată prin descentralizare | Indicator-cheie de performanță aferent obiectivului specific 2: Legislația astfel modificată și actualizată va fi în conformitate cu situația creată prin descentralizare | ||||||
Activitate 2.1 | Resurse necesare | Responsabili | Termene | Rezultatul activității | Indicatori de performanță | |||
Umane | Financiare | Materiale | ||||||
Elaborarea proiectului de act normativ de modificare a Legii nr. 350/2006, cu modificările ulterioare | MECTS și ANST | MECTS și ANST | Februarie 2011 | Proiect de act normativ de modificare a Legii nr. 350/2006, cu modificările ulterioare, aprobat | Respectarea termenului pentru aprobarea proiectului de act normativ de modificare a Legii nr. 350/2006, cu modificările ulterioare | |||
Obiectiv specific 3: Dezvoltarea și implementarea unor modalități eficiente de monitorizare și evaluare a strategiei de descentralizare și privind respectarea legislației în domeniul tineretului | Rezultatul așteptat aferent obiectivului specific 3: Modalități eficiente de monitorizare și evaluare a strategiei de descentralizare și privind respectarea legislației în domeniul tineretului | Indicator-cheie de performanță aferent obiectivului specific 3: Respectarea legislației în domeniul tineretului Monitorizarea și evaluarea strategiei de descentralizare se fac pe baza unor modalități eficiente. | ||||||
Activitate 3.1 | Resurse necesare | Responsabili | Termene | Rezultatul activității | Indicatori de performanță | |||
Umane | Financiare | Materiale | ||||||
Stabilirea modului și a frecvenței colectării datelor (calendarul colectării datelor) | Grupul de lucru | Grupul de lucru | Permanent | Documentul cu privire la modul și frecvența colectării datelor, elaborat și aprobat de membrii grupului de lucru | Mod și frecvență de colectare a datelor adecvată scopului și obiectivelor descentralizării în domeniul tineretului | |||
Activitate 3.2 | Resurse necesare | Responsabili | Termene | Rezultatul activității | Indicatori de performanță | |||
Umane | Financiare | Materiale | ||||||
Stabilirea modului de procesare și analiză a datelor și a modului de întocmire a rapoartelor de monitorizare semestriale | Grupul de lucru | Grupul de lucru | Permanent | Documentele cu privire la modul de procesare și analiză a datelor, modul de întocmire a rapoartelor de monitorizare, elaborat și aprobat de membrii grupului de lucru | Mod de procesare și analiză a datelor, mod de întocmire a rapoartelor de monitorizare adecvate scopului și obiectivelor descentralizării în domeniul tineretului și prevederilor legale | |||
Activitate 3.3 | Resurse necesare | Responsabili | Termene | Rezultatul activității | Indicatori de performanță | |||
Umane | Financiare | Materiale | ||||||
Stabilirea aspectelor ce vor fi monitorizate | Grupul de lucru | Grupul de lucru | Permanent | Document cu privire la aspectele urmărite în monitorizare, elaborat și aprobat de membrii grupului de lucru | Aspectele urmărite în monitorizare sunt utile pentru evaluarea descentralizării în domeniul tineretului |